بارداری در هفته ی 33

q

کودک شما چگونه تغییر می کند؟

 

در این هفته وزن کودک شما کمی بیشتر از 1810 گرم و طول بدن او (از سر تاپاشنه پا) حدود 43.7 سانتی متر می شود. چروکها و همچنین رنگ سرخ پوست اوکمتر شده و در حالی که اکثر استخوانهای او در حال سخت شدن هستند جمجمه اوهنوز نرم بوده و استخوانهای جمجمه کاملا به یکدیگر نچسبیده اند. این امر بهاو کمک می کند تا راحت تر از مجرای زایمان عبور کرده و به دنیا بیاید.

 

شما چگونه تغییر می کنید؟

 

شما ممکن است درد و یا حتی کرختی در انگشتها، مچ و دستهای خود حس کنید. بافتهای مچ دست شما همانند بقیه بافتهای بدنتان ممکن است متورم شوند. دراین صورت فشار در کانال مچ (که یک مجرای استخوانی در مچ دست شماست) افزایشمی یابد. عصبهایی که از این مجرا عبور می کنند تحت فشار قرار می گیرند کهدر نتیجه عوارضی همچون بی حسی، خارش، تیر کشیدن، احساس سوزش، تیر کشیدن ویا درد مبهم بروز می کنند. استفاده از مچ ‌بند را امتحان کنید یا در هنگامخواب یک بالش زیر دستهای خود قرار داده و آنها را بالاتر از سطح بدن نگاهدارید. اگر باید در محل کار به طور دائم از دستهای خود استفاده کنید، مثلاتایپیست هستید یا در خط مونتاژ یک کارخانه کار می کنید، هنگام استراحتدستهای خود را در حالت کشیده قرار دهید.
اگر به هنگام خواب در شب مشکلدارید یک بالش بین پاها و زیر پشت خود قرار دهید. اگر این کار به شما کمکنکرد چند بالش زیر سر خود قرار داده و سعی کنید در حالت نیمه نشسته بخوابیدو حتی می توانید در حالتی که کاملا روی تخت نشسته و به بالشها تکیه دادهاید بخوابید. اگر دفعات رفتن به توالت خواب شما را به هم ریخته است، از عصربه بعد مایعات کمتری مصرف کنید.


برای اکثر خانمها روابط جنسی در دورانحاملگی تا قبل از پاره شدن کیسه آب و فرا رسیدن زمان زایمان مشکلی ایجادنمی کند. با این حال توصیه می شود که در هفته های آخر آمیزش با استفاده ازکاندوم باشد یا اصلا انجام نشود.

 

 

فعالیت های این هفته

 

لباسها و وسایل خواب کودک خود را بشویید: لباسهای خوشگلی را که برایکودک خود خریده اید یا در مهمانی هدیه گرفته اید به یاد می آورید؟ شما بایدهرچیزی را که با پوست لطیف کودکتان تماس خواهد داشت بشویید تا هرگونه مادهمحرک که ممکن است در تار و پود آن موجود باشد از بین برود. ملایم ترینشوینده ها که برای این کار مناسب هستند عبارتند از پودر های صابون و شویندههای مخصوص کودکان، شوینده هایی که غیر حساسیت زا هستند و شوینده هایی کهروی آنها نوشته شده است: مخصوص پوستهای حساس.





+ نوشته شده در دو شنبه 4 فروردين 1393برچسب:بارداری,حاملگی,راهنمای بارداری,راهنمای حاملگی,راهنمای بارداری هفته به هفته,ساعت 4:48 توسط phna |